6 Eylül 2011 Salı

Yeni başlayanlar için Hepsiburada.com’u anlama klavuzu


Hepsiburada.com’dan ilk defa alışveriş yapacaksanız alışverişiniz boyunca ve sonrasında bir çok şey okuyup işiteceksiniz. Eğer sitenin kullandığı son teknoloji jargon hakkında hiç bir bilginiz yoksa tüm okuduklarınızı ve işittiklerinizi direkt olarak algılama hatasına düşebilirsiniz. İşte bu klavuzu size bu konuda rehberlik etmesi için hazırladım.
Başlamadan önce: Eğer Hepsiburada.com’dan hayatınıza ekstrem deneyimler katmak için alışveriş yapacaksanız hemen şu dakika bu fikri kafanızdan silin ve ulaşabileceğiniz en yakın köprüye (tercihen viyadük de olabilir) çıkarak atlıyormuş gibi yapın. Yine stres katsayınız artar, yine asabınız bozulur ama en azından paranız cebinizde kalır.
Hepsiburada.com ne söyler, aslında ne söylemek ister
    1. Siparişiniz 1 ila 3 iş günü içerisinde gönderilir: Siparişiniz 10-15 iş günü içerisinde gönderilir. Tabi her an mal sayımı yapabileceğimizi veya taşınma periyoduna girebileceğimizi unutmayın. Özellikle son zamanlarda sıkça taşınma ihtiyacı halinde olduğumuzu belirtmekte fayda var.
    2. Süper hızlı gönderi: Siparişiniz aslında normalde olması gerektiği gibi 1-3 iş günü içerisinde, 1. maddede sözü edilen hususlar vuku bulmadığı takdirde gönderilir.
    3. Telefonla verilen hizmetin yoğun olması nedeniyle tüm sorularınızla ilgili mesajlarınızı sitemizdeki “Bize sorun” köşesinden bize iletebilirsiniz:Müşteri hizmetlerini ararsanız en az 5-6 dakika telefonda bekletilir ve görüşmenizden sonra hiç bir sonuca varamadan yol alırsınız. O yüzden adam olun mesaj bölümünü deneyin, belki inanmayacaksınız ama oradan bize iletilen her on sorudan dört tanesini mutlaka yanıtlıyoruz.
    4. Ücretsiz kargo: Bakın bu kısmı belli olmaz, kafamıza göre. Ücretsiz der ama ücretli de gönderebiliriz her şeye hazırlıklı olmalısınız.
    5. Tedarik sürecinde: Demek sipariş verdiniz ha? Hım… Biz aslında ciddi olmadığınızı düşünmüştük… Ya biz aslında satıcı değil komsiyoncuyuz. Siz bizden ürün aldığınızda biz sağa sola haber salıp o ürünü bulmaya çalışıyoruz. Bulduğumuz zaman göndeririz ama, yeminle.
    6. Ürünleriniz kargolanmak için bekliyor: Ürünleriniz kargo sırasına alınmak için bekliyor… Ürünleriniz kargocubaşının keyfini bekliyor… Hımm… Ürünleriniz Kargo – Ağlama Değmez Hayat… Kargomuz sarı bağlar hey, kız söyler gelin ağlar…
    7. Siparişinizdeki tüm ürünler kargoya verilmiştir: Büyük bir ihtimalle 10 gündür göndermediğimiz ürününüz için bizi 20 kere aradınız ve sonuç alamadınız. Elinizden de bir şey gelmedi son çare olarak sosyal medyada hakkımızdaki hoşnutsuzluğunuzu dile getirmeye başladınız. Biz de muhtemelen sizin gazınızı almak için ürünü kargoya vermiş gibi yapıp “Sakin ol la, verdik ürünü kargoya” diyoruz. Gerçi siz kargo firmasını arayıp yalanımızı ortaya çıkarıyorsunuz ama ne bilelim hacı, her eyleme geçmeden önce düşünecek olsaydık ohoo…
    8. İndirimde son X gün: Merak etmeyin hemen hemen bütün indirimdeymiş gibi görünen ürünlere böyle yazıyoruz. Eğer indirimli bir üründe “Son 3 gün” ifadesi görüyorsanız 10 gün sonra aynı üründe “Son 7 gün” ifadesi görmeniz gayet olasıdır, şaşırmayın. Bu tekniği Amerika’dan getirttik, çok süper satış sıtıratejisiymiş (s’den sonra “ı” var).
    9. Evet efendim hoşnutsuzluğunuzu şikayet olarak kaydediyorum. Konuyu ilgili arkadaşlara aktaracak ve kısa sürede çözüme ulaştırılmasını sağlayacağım:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder